Etiketler

1 Ocak 2015 Perşembe

Neil Gaiman - Odd ve Ayaz Devleri

Yazar: Neil Gaiman
Kitap: Odd ve Ayaz Devleri
Orijinal Adı: Odd and the Forest Giants
Çeviren: Emine Ayhan
Yayınevi: İthaki Yayınları
Basım Yılı: Ocak 2013
Sayfa Sayısı: 104
Puanım: ★★★★★☆☆☆☆☆

Neil Gaiman'ın Türkçeye çevrilmiş kitaplarının neredeyse hepsini bitirdim, severek okuduğum bir yazar kendisi. Sonra çocuklar için yazılmış bu minik kitabı gördüm ve satın aldım. Fakat, doğruyu söylemek gerekirse hayal kırıklığına uğradım.

Hani çocuklar için yazılmış bazı kitaplar vardır, yaşınız kaç olursa olsun her dönemde beğenerek okursunuz bu kitapları. Mesela Alice Harikalar Diyarında, Oz Büyücüsü, Pinokyo, Andersen Masalları, vb. Odd ve Ayaz Devleri ne yazık ki bu kategoriye girmeyen bir kitap. Çocuk kitaplarını çok sevmeme karşın bu kitabı sıkılarak okudum. Bu durum, belki de yazarın yer verdiği İskandinav mitolojisi ve tanrılarının kitaplara ve filmlere gereğinden çok malzeme yapılmış olmasından kaynaklanıyor olabilir. Nors mitolojisinin o tanıdık evreni Asgard ve yine o alemdeki tanıdık isimler Thor ve Loki bu kitapta Odd'un macerasına eşlik ediyorlar.

Odd'un aile hikayesi biraz da Stephen King'in Anahtar Deliğinden Esen Rüzgar kitabında geçen hikayeyi hatırlattı bana. Odd ve Ayaz Devleri çocuğunuz için belki iyi bir seçim olabilir, ama yaşınız ilerlemiş ve Nors mitolojisiyle ilgili çok fazla film izleyip kitap okuduysanız sıkılmanız olasıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder