Etiketler

3 Ekim 2014 Cuma

Güz Okuma Şenliği 2014


İnternette gezinirken sürekli rastladığım ama bir türlü katılma fırsatı bulamadığım bu etkinliğe sonunda katılıyorum. İlk defa katılacağım bu okuma şenliği konusunda oldukça heyecanlıyım. Kategorilere kitap yerleştirmeye çalışırken çok eğlendim ve üstelik yeni bilgiler de öğrendim bu süreçte. Kategorilerin hepsi birbirinden güzel. Kitap bulma sıkıntısından çok, karar verememe sıkıntısı yaşadım genelde. Tüm kategorilerdeki yazarlar ve yayınevleri farklı olsun istedim bu yüzden 3 gün boyunca eklemeler ve çıkarmalar yaparak listeyi düzenlemeye çalıştım. Sonuçta ortaya aşağıdaki liste çıktı. Hedefim eklediğim tüm kitapları bitirebilmek ve sonraki etkinlikliklere kitap bırakmamak ama önümde toplam 7700 sayfa var. Henüz satın almadığım O Gün İçin Bir Şemsiye ve Kader Ajanları kitapları dışında okuyacağım tüm kitaplarımın resmini çekip paylaşacağım. Böylesine güzel ve eğlenceli bir etkinlik düzenlediği için Pinuccia'ya çok teşekkür ediyorum ayrıca. Bir de bir sonraki etkinlik için iki kategori önerim var: Mitoloji ya da sanat ile ilgili bir kitap ve Asya edebiyatından bir kitap :)

Kategoriler: 

1. Kategori (10 puan): İsminde sonbahar mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların güz mevsiminde geçtiği bir kitap. 
Wilhelm Genazino - O Gün İçin Bir Şemsiye | 160 sayfa | Jaguar Kitap Bu kitap henüz kitaplığımda yok ama önümüzdeki ay içinde Jaguar Yayınevinden topluca kitap alacağım için ekledim listeye.

2. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap. 
Stanislaw Lem - Gelecekbilim Kongresi | 148 sayfa | İletişim Yayınları Daha önce yazarın Aden isimli kitabını okumuş ve çok beğenmiştim. Her ne kadar kitapları piyasada pek bulunmasa da Lem'e devam.

3. Kategori (10 puan): Bir deneme veya inceleme veya gezi kitabı.
Vandana Shiva - Petrol Değil Toprak | 204 sayfa | Sinek Sekiz Yayınevi Önce George Orwell'in Kitaplar ve Sigaralar isimli deneme kitabını eklemiştim ama daha sonra Sel Yayınları'ndan bir kitabın listede olduğunu fark ederek Sinek Sekiz Yayınevi'ne geçiş yaptım. Araştırma-inceleme türündeki bu kitabı ne zamandır merak ediyordum zaten. Şenlik sayesinde okuma fırsatı bulacağım. 

4. Kategori (10 puan): Adında bir meslek geçen bir kitap.
Yi Mun-Yol -  Şair | 184 sayfa | Delta Yayınları Kore edebiyatından bir kitap şimdiye kadar hiç okumadım, umarım güzel çevirmişlerdir. Bu kitap konusunda heyecanlıyım.

5. Kategori (10 puan): Nobel ödüllü bir yazardan bir kitap.
Bertrand Russell - Mutlu Olma Sanatı | 192 sayfa | Say Yayınları 1872 doğumlu İngiliz filozof, matematikçi ve tarihçi Russell insan hakları ve düşünce özgürlüğünü savunduğu yazılarıyla 1950 yılında Nobel Edebiyat ödülüne layık görülmüş. Her ne kadar okuduğum kitap insan hakları ile ilgili olmayıp kişisel gelişime kaysa da güzel olacağını düşündüğüm için ekledim listeye.

6. Kategori (10 puan): İngiliz edebiyatından bir kitap.
Doris Lessing - Terörist | 448 sayfa | Afa Yayınları
 Geçen sene aramızdan ayrılan Britanyalı yazar Doris Lessing ne zamandır okumak istediğim bir yazardı. Büyükanneler, Terörist ve Şikasta kitapları arasında kaldım, Terörist kitabını seçtim.

7. Kategori (10 puan): Türk bir yazardan bir öykü kitabı.
Berna Durmaz - Bir Fasit Daire | 120 sayfa | Can Yayınları 
Genelde Türk yazarlarına karşı önyargım var, bu yüzden kitaplarını pek okumuyorum ama şenlik sayesinde önyargılarımı kıracağıma ve Türk yazarlara alışacağımı umuyorum.

8. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.
Isaac Asimov - 
İşte Tanrılar | 342 sayfa | Altın Kitaplar  Asimov'un Hugo, Nebula ve Locus 
ödülünü kazanmış bu kitabı ne zamandır okuma listemdeydi. Kitaba başladım bile.

9. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
Gustave Flaubert - Madame Bovary | 412 sayfa | Bilge Yayıncılık
 Önce kitaplığımda bulunan Çıplak Şölen kitabını düşündüm, daha sonra Altıkırkbeş Yayınlarından kitap eklediğim için Madame Bovary'de karar kıldım. 1856 yılında yayınlanan Madame Bovary Fransız halkının ahlaki değerlerine saldırdığı gerekçesiyle yasaklanmış, kitabın yazarı da ayrıca yargılanmış.

10. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap.
Arkadi ve Boris Ştrugatski - Uzayda Piknik | 168 sayfa | Nirengi Yayınları Muhteşem Gastby kitabını düşünmüştüm önce ama kitabı nereye koyduğumu bulamadığımdan bunu seçtim. 1979 yapımı kült film Stalker (İz Sürücü)'ın  uyarlandığı kitap olan Uzayda Piknik daha önce Maya ve Sarmal Yayınları'ndan basıldı. Nirengi gibi yeni bir yayınevine şans vermek istedim, üstelik diğer baskıları internette çok pahalıya satılıyor.

11. Kategori (10 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında bir kitap.
Şevket Süreyya Aydemir - Tek Adam: Mustafa Kemal 1881-1919 | 382 sayfa | Remzi Kitabevi Yayınları
 Bu kategoriyle birlikte elimde Mustafa Kemal ile ilgili hiç kitap olmadığını fark ettim. Atatürk'ün ölüm yıldönümü olan 10 Kasım'a gelmeden halamdan ödünç aldığım bu kitabı okuyup bitireceğim inşallah.

12. Kategori (10 puan): Hayatının herhangi bir döneminde öğretmenlik yapmış bir yazardan bir kitap.
Wiliam Golding - Sineklerin Tanrısı | 261 sayfa | İş Bankası Kültür Yayınları 
Sürekli ertelediğim bir kitaptı bu da. Bu sefer okuyacağım ama. Golding, Bishop Wordsworth's okulunda İngilizce ve felsefe öğretmenliği yapmış, hatta bu okuldaki asi gençlerle olan deneyiminin daha sonra Sineklerin Tanrısı kitabına ilham verdiği söyleniyor.

13. Kategori (10 puan): Türkiye'de herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap.  
Murat Özyaşar - Ayna Çarpması | 96 sayfa | Doğan Kitap Kitap 2008 Haldun Taner Öykü Ödülü'nü ve 2009 Yunus Nadi Öykü Ödülünü kazanmış. Buradaki kitapçımız da tavsiye etti, merak ediyorum doğrusu.

14. Kategori (10 puan): 700 sayfadan uzun bir kitap.
Frank Schatzing - Sürü | 800 sayfa | Resif Yayınları
 Bu koskaca kitabı umarım bitirebilirim.

15. Kategori (10 puan): Artık aramızda olmayan bir yazardan bir kitap.
José Saramago - Filin Yolculuğu | 196 sayfa | Kırmızı Kedi Yayınları Çok sevdiğim Saramago 2010 yılında aramızdan ayrılmıştı.

16. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku vb. türde bir kitap.

Georges Simenon - Bella'nın Ölümü | 199 sayfa | Kabalcı Yayınevi Simenon'un daha önce aynı yayınevinden çıkan Flamanların Evinde adlı polisiye kitabını okumuştum. Bella'nın Ölümü kitabını Bilge Karasu'nun çevirdiğini gördüm bu nedenle bu kitabı seçiverdim hemencecik.

17. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.
Goethe - Genç Werther'in Acıları | 169 sayfa | Sosyal Yayınla
r
 Pek aşk kitabı okumadığım için kitap bulmakta en çok zorlandığım kategori bu oldu, neyse ki klasikler imdadıma yetişti. Masumiyet Çağı, Paris Yıldızı ve Genç Werther'in Acıları içerisinde, Genç Werther kazandı.

18. Kategori (10 puan): 2014 yılında çıkmış bir kitap (Yabancı kitaplar için Türkiye’de ilk baskısını 2014’te yapması da kabulümüzdür).
Karin Tidbeck - Zeplin | 151 sayfa | Aylak Kitap Yurtdışı basım tarihini bilmiyorum ama Haziran 2014 yılında Türkiye'de basılmış. 

19. Kategori (Her kitap 10 puan, 2 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 40 puan): İsminde bir şehir/ülke adı geçen bir kitap ve buna ek olarak o şehrin yer aldığı ülke edebiyatından bir kitap. 
David Peace - Tokyo Sene Sıfır | 399 sayfa | Sel Yayınları
Masakazu Yamazaki - Japon Kültürü | 143 sayfa | Boğaziçi Üniversitesi Yayınları Özellikle Kore ve Japon kültürüne hasta biri olarak tercihimi Japon edebiyatından yana  kullandım ve bu iki kitabı okumaya karar verdim.

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplam 50 puan): Aynı yazardan 3 kitap ama dikkat! Aynı seriye ait kitaplar kapsam dışı. Aynı yazarın üç farklı serisinden birer kitap olur tabii.  
Philip K. Dick - Karanlığı Taramak | 347 sayfa | Altıkırkbeş Yayınları
Philip K. Dick - Dr. Gelecek | 200 sayfa | Sarmal Yayınları
Philip K. Dick - Kader Ajanları: Toplu Öyküler 2 | 680 sayfa | Büyülüfener Yayınları
PKD yine sevdiğim yazarlardan. İlk iki kitabı kütüphanemde vardı. Büyülü Fener Yayınları'nın basmış olduğu son kitabın da yeni çıktığını öğrendim, onu da hemen listeye ekledim. En yakın zamanda alıp okuyacağım.

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Sabahattin Ali - Kürk Mantolu Madonna | 160 sayfa | Yapı Kredi Yayınları
Henry David Thoreau - Nerede ve Ne İçin Yaşadım | 156 sayfa | Notos Kitap
Marguerite Yourcenar - Doğu Öyküleri | 112 sayfa | Helikopter Yayınları
Aslı Erdoğan - Kırmızı Pelerinli Kent | 143 sayfa | Everest Yayınları
Yeni yazarları keşfetmeye olanak sağlayan bu kategoriye bayıldım. Bir sürü farklı yazar seçtim ama en sonunda bu dörtlüde karar kıldım.

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 70 puan): İsminde aynı kelimenin geçtiği üç kitap.
Jo Walton - Ötekiler Arasında | 381 sayfa | İthaki Yayınları
Ursula K. Le Guin - Rüyanın Öte Yakası | 224 sayfa | Metis Yayınları
Arthur Conan Doyle - Şehrin Ötesinde | 123 sayfa | Kyrhos Yayınları
En beğendiğim ve en çok kombin yaptığım kategorilerden biri oldu. Binbir çeşit kelime arasından en sonunda "öte" kelimesinde karar kıldım.




2 yorum:

  1. Listene BAYILDIM. Yorumlarını merakla bekliyorum. İşte Tanrılar en sevdiğim Asimov eserlerinden biri. Şimdiden keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
  2. Blog işlerini daha yeni yeni öğrenmeye başladığım için biraz geç gördüm mesajı, kusura bakmayın. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Umarım tamamlayabilirim tüm kitapları. Ben de sizin etkinliğinizden çok zevk aldım/alıyorum, devamı gelsin lütfen:) Size de keyifli okumalar diliyorum!

    YanıtlaSil