Etiketler

1 Ocak 2015 Perşembe

Sait Faik Abasıyanık - Semaver


Yazar: Sait Faik Abasıyanık
Kitap: Semaver
Yayınevi: İş Bankası Kültür Yayınları
Basım Yılı: Temmuz 2013
Sayfa Sayısı: 138
Puanım: ★★★★★☆☆☆☆☆

Semaver, Sait Faik'in kısa hikayelerinden oluşan, yazarın yayınlanmış ilk kitabı. Kitaptaki Semaver öyküsünü lise yıllarında okuduğumuzu hatırlıyorum, yıllar sonra yazarın hiçbir eserini okumadığı fark ederek, en azından bir kitabını okumak istedim. Hikayeciliğindeki değişimi görmem açısından ilk kitabından başlamam gerektiği söylendiğinden Semaver kitabını aldım öncelikle. Hikayeleri çok beğenmedim ama sanırım Sait Faik Abasıyanık'ı anlamak için biraz da Türk hikayeciliğindeki yerine ve hayat hikayesine göz atmak gerekiyor. Haldun Taner'in kitabın sonunda yazarı anlattığı bölüm bu bakımdan çok iyi düşünülmüş. 

Yazar kendinden önceki hikayeciler gibi belirli bir konuyu işlemek yerine günlük hayattan bir kesiti basit ve samimi bir dille ve herhangi bir edebi anlayışa kalmadan anlatıyor çoğu zaman, bu açıdan bakıldığında öncüllerinden farklı olarak Türk edebiyatına yeni ve çağdaş bir yorum getiriyor. 
Hayatımızın her köşesinde görebileceğimiz sıradan insanların hikayeleri var Semaver'de. İnsan sevgisi, hayvan sevgisi, doğa sevgisi gibi konular bazen bir balıkçı, bazen de bir garsonun bakış açısından işleniyor. Basit hikayeler, eski kelimeler ve sade bir dil kullanılmış bu kitapta. Dediğim gibi hikayeleri okurken sıkıldım ama hikaye anlatıcılığındaki değişimi gözlemlemek istiyorsanız Semaver kitabıyla başlamalısınız Sait Faik'i okumaya.

Bu arada, İş Bankası Kültür Yayınlarından çıkan tüm kitapların arkasında Ara Güler'in çektiği bir fotoğraf var ki, bu fotoğrafta yazar sanki film karesinden fırlamış bir aktör gibi görünüyor. Aşık olunası bir yazar, harika bir fotoğraf. O karede, o gemide Sait Faik Abasıyanık ve köpeğiyle birlikte olmak isterdim kesinlikle. Sadece bu fotoğraf, yazarı sevmeme ve hayat hikayesini merak etmeme neden oldu. Sait Faik hikayelerine devam diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder