Etiketler

10 Ekim 2014 Cuma

Book Challenge Tag [Kitap Etiketleme]

Sevgili Pinuccia'nın beni mimlemesi ve davet etmesi üzerine ilk defa yapacak olduğum bu etkinlik için cevaplarımı aşağıda paylaşıyorum ve beni de dahil ettiği için kendisine çok teşekkür ediyorum:) Challenge kelimesinin meydan okuma, yarış, düello gibi birçok anlamı var, fakat üç kelimelik şu söz dizisini anlamlı bir şekilde Türkçeye çeviremedim ne yazık ki. Burada bir yarıştan çok meydan okuma durumu olduğundan ama  Kitap Etiketleme/Mimi Meydan Okuması olarak da Türkçeye çevrilince anlamsız bir bütün ortaya çıktığından, Book Challenge Tag'i Kitap Etiketleme olarak bıraktım.


1. İlk Hayranlığım:  Hayran olduğum ilk kitaplar çoook eskilere gidiyor. Hatırımda kaldığı kadarıyla Ayşegül dizisinden çıkan bütün kitaplara bayılıyordum. Bir kere resimlerine hayrandım bu kitapların. Tek tek hepsini önüme koyup, kapaklarını okşardım ve içlerindeki resimlere bakardım sürekli ama o sıralarda okumayı biliyor muydum çok da emin değilim açıkçası. 4-5 yaşlarında olduğumu tahmin ediyorum; büyük ihtimalle birileri bana okuyordu bu kitapları ve ben de sadece resimlerine bakmakla yetiniyordum. Daha o zamanlar bu kitaplara o kadar hayran olmuşum ki, şu an ne zaman YKY'nin dükkanına gitsem, kitapları almamak için kendimi zor tutuyorum:) Ayşegül kitaplarını okumadığım için bir de ilkokula giderken okuyup da hayran olduğum ilk kitabı paylaşmak istiyorum. Halam bana Engin Yayınları'nın çocuk setini almıştı. Bu kitapların çoğunu beğenmeme rağmen, içlerinde en çok Hector Malot'un Kimsesiz Çocuk kitabı etkilemişti beni. Dramatik, sürükleyici ve bir o kadar da duygulu bir kitaptı. Hala, zaman zaman kitapçılarda rastlıyorum bu kitaba.

2. Favori Serim: Blog başlığımdan da anlaşıldığı üzere Ursula K. Le Guin'in Yerdeniz serisi hem ilk göz ağrım, hem de favori serilerimden biri. Bu kitaplar tek cilt olarak Metis'ten tekrar basılmasına rağmen, ben renkli kapaklı, sıralı tek kitapları daha çok seviyorum (Resimde yok ama bir de Yerdeniz Öyküleri isimli son bir kitap daha var). Yerdeniz'den başka Arthur C. Clarke & Gentry Lee'nin Rama serisi, Isaac Asimov'un Vakıf ve Robot serileri ve tabii ki J.R.R. Tolkien'ın Yüzüklerin Efendisi serileri diğer favorilerim arasında bulunuyor. Eminim bu liste okuduğum diğer serilerin eksik kitaplarını bitirmemle daha da uzayacak.


3. Favori Kitabım: Zor bir soru ama Victor Hugo'nun Sefiller kitabı favori kitaplarımdan biri. Uzun yıllar evvel kardeşimin doğumgünü hediyesi olarak aldığı bu kitabı okuduğum zaman çok etkilenmiştim. Kitabı tekrar edinip, bir kez daha okuyarak, hala aynı şekilde mi düşünüyorum teyit etmem lazım.

4. Favori Erkek Karakterim: Bu ve altındaki iki kategori bana uzun yıllardan beri favori karakter edinemediğimi gösterdi. Favori karakterlerimin hepsi yıllar öncesinden kalma ve çoğunun belirgin özelliklerini bile hatırlayamıyorum artık. Henüz serisini bitirmememe karşın Stephen King'in Kara Kule serisindeki silahşör Roland Deschain'i şimdilik yeni favorim ilan ediyorum. Yıllarca Kara Kule'nin keşke filmi çekilse ve Roland'ı Clint Eastwood oynasa diyerek içimden geçirdim ancak 84 yaşındaki Clint Eastwood'un  Roland'a hayat vermesi artık imkansız :/ Kara Kule'nin nihayet filminin çekileceğini ve oyuncu arayışında olduklarını öğrendim, o yüzden Hollywood'a buradan sesleniyorum madem Clint Eastwood'u kaçırdınız, o halde Viggo Mortensen, Michael Fassbender ya da Javier Bardem kabulüm ama lütfen Russell Crowe olmasın:)

5. Favori Kadın Karakterim: Rama serisindeki Nicole des Jardins Wakefield favorimdir. Kendisi güçlü kadın imajı çizer; akıllı, sağduyulu, mantıklı ve bir o kadar da güzeldir (ya da benim aklımda güzel diye kalmış). On numara bir kadın olup takdirimi kazanan Nicole, benden başka uzaylıları bile kendine hayran bırakmıştır. Bu varlıklar insanları kendilerinden aşağı görmelerin karşın, Nicole'u el üstünde tutmaktadırlar. Bu kadını kim canlandırabilir diye hiç düşünmedim ama kendisini hep sarışın olarak hayal ettiğimden Charlize Theron ya da iyice yaşlanmadan önce Robin Wright uygun olabilir.

6. Favori Okuma Saatim: Çok değişken. Genelde sessiz ortamlarda ve akşamları kitap okumayı seviyorum ama sessizlik bulmam çok zor olduğundan ve akşamları da çok çabuk uykum geldiğinden, boş bulduğum her vakitte kendimi kitaplara vermeye çalışıyorum.

Henüz çok takipçim olmadığımdan ve takip ettiğim blogların çoğu da bu etkinliği çoktan yapmış olduğundan, bu mimi yanıtlamamış olan herkesi davet ediyorum. Yanıtlamak isterseniz, yazdıklarınızı bana iletmeniz halinde buradan yayınlayabilirim:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder