Etiketler

8 Aralık 2014 Pazartesi

Wilhelm Genazino - O Gün İçin Bir Şemsiye

Yazar: Wilhelm Genazino
Kitap: O Gün İçin Bir Şemsiye
Orijinal Adı: Ein Regenschirm für diesen Tag
Çeviren: Çağlar Tanyeri
Yayınevi: Jaguar Kitap Yayınları
Basım Yılı: Haziran 2014
Sayfa Sayısı: 160
Puanım: ★★★★★☆☆☆☆☆


Jaguar Kitap 2012 yılının sonlarında kurulmuş yeni bir yayınevi. Ne zamandır bastıkları harika kapaklı kitaplar alınacaklar ve okunacaklar listemde yer alıyordu, nihayet bu dileğimi gerçekleştirdim ve Okuma Şenliği sayesinde O Gün İçin Bir Şemsiye kitabını bitirdim. Yazar Wilhelm Genazino ile de ilk tanışmam bu kitapla birlikte gerçekleşmiş oldu. Kendisi çağdaş Alman edebiyatının yeni dönemdeki temsilcilerinden. Alman yazını hakkındaki bilgisi Goethe, Thomas Mann, Bertolt Bretch, Hermann Hesse gibi yazarların ötesine gitmeyen benim gibi biri için Genazino ile tanışmam harika oldu. Her ne kadar yazarın bu kitabını pek beğenmesem de Türkçeye çevrilen bir diğer kitabı Mutsuzluk Zamanlarında Mutluluk okuma listemde.

O Gün İçin Bir Şemsiye'ye gelecek olursak; bıkkın ve amaçsız, orta yaşlı bir ayakkabı denetçisinin gözlerinden yaşadığı çevreye, insanlara ve dünyaya ait gözlemler eşliğinde hayattan bir kesit sunulmuş bu kitapta. Sıradan bir karakterin yaptığı bilinçli ve dikkatli gözlemler, yaşadığı ilişkiler ve aldığı kararlar belirli bir konu olmaksızın çoğunlukla monologlarla anlatılmış. En başlarda çok akıcı ve ilginç başlayan birkaç sayfanın ardından, kitabın devamını ne yazık ki sıkılarak okudum. Karakterin mazisindeki anıları ve düş kırıklıklarından çokça söz edilirken hayatta hiçbir amacı olmayan, rekabetten ve hayatını yaşamaktan uzak bir erkek modeli çizilmiş. Aslında sıradan bir tip olan karakterin bir o kadar rutin geçen hayatı gözlemleri dışında gerçekten ilginç değil. Okurken, beni farklı dünyalara götüren, ya da ilginç karakterler ve konularla tanıştıran kitaplardan daha çok hoşlandığım için bu kitabı sevemedim belki de ama bu demek değil ki kitap kötü. Tam tersine, kitabı okurken kaliteli bir çeviriyi okuduğunuzu hissediyorsunuz, aynı şekilde baskıdan redakteye kadar çok iyi bir iş çıkarılmış. Bu nedenle Jaguar Kitap'ı takdir ettim ve diğer kitaplarını da edinmeye başladım.

Günümüz Alman Edebiyatı'ndan yeni bir yazarla tanışmak isterseniz ve kitapta da söylendiği gibi "hayatınızın yağmurlu ve uzun bir günden, bedenlerinizin de o gün için gereken bir şemsiyeden başka bir şey olmadığını hissetme noktasına gelmiş insanlar"dansanız bu kitabı okumalısınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder